Joanna's Kitchen

Joanna's Kitchen

Az egészség jegyében

Szafi Fitt termékek kipróbálása

2018. január 26. - JohannatheLawyer

Általában nem vagyok nagy híve az előre kikevert, elkészített ételeknek vagy alapanyagoknak. Azonban az utóbbi időben egyre többet olvastam a Szafi Fitt és Reform termékcsaládról, az általam látogatott bioboltban is kapható, így kipróbáltam. Őszintén nagyon kellemesen csalódtam a kipróbált termékekben, mivel tényleg egyszerű és gyors elkészíteni őket, valamint finom és laktató. Az összetevőkkel is meg vagyok elégedve, hiszen nem tartalmaz mesterséges adalékokat. Bár a javasolt eritrit édesítőt több esetben mézre, vagy barnacukorra cseréltem le, az eredmény így is jó lett.

Nagy kedvencem lett vaníliás zabpuding, amelyet dobozolni is szoktam uzsonnára, ha dolgozni megyek. A minap készítettem hozzá zabdarából „hamis” túrógombócot is. Ennek a receptjét itt megtalálhatjátok.

img_20180119_182337.jpg

Legutóbb az expressz lisztkeveréket próbáltam ki (Szafi Free Expressz lisztkeverék). A zacskó hátoldalán van egy kakaós csiga recept, amelyet kicsit átalakítottam, és így készült el szív alakú formában a diétás sütemény.

Az eredeti recept itt található.

150 gramm Szafi Free Expressz lisztkeveréket kimérünk egy műanyag tálba. Hozzákeverünk 70 g kókuszvirág cukrot, amelyet most kávédarálóban porcukor finomságúra őröltem, de lehet helyettesíteni barna cukorral, vagy porcukorral is. Adjunk hozzá egy csipet sót. Egy bio citrom héját reszeljük le, és adjuk hozzá a keverékhez, majd 14 grammnyi citromlevet is. Egy nagy tojást keverjünk el 100 gramm langyos vízzel és keverjük az eddigiekhez. Először nagyon folyékony lesz, de 10-15 perc után nyújtható. Mivel az eredeti recept nem ír tojást, ha kicsit lágy lenne a tészta, keverjünk hozzá még egy evőkanálnyi lisztkeveréket.

Készítsük el a kakaókrémet! 35 gramm magas kakaóvaj tartalmú, jó minőségű, cukrozatlan kakaóport keverjünk össze 50 gramm barna cukorral/porcukorral/2 ek mézzel és 60 gramm vízzel. Nekem bevált, ha 30 másodpercig mikróban összemelegítem, így jobban kenhető.

A tésztát nyújtsuk ki vékonyra lisztezett felületen. Két teáskanál mogyorókrémmel kenjük meg, majd kenjük meg a kakaókrémmel is. Hosszabb oldalánál fogva tekerjük fel, és vágjuk fel 2 cm vastagságú szeletekre.

img_20180124_120922.jpg

A kis csigákat én egy szív alakú sütőformába helyeztem, szorosan egymás mellé. A formát kikentem vajjal és megszórtam kókuszreszelékkel. A csigákat megkenjük 2 ek. lekvárral. Én a BioBerta hozzáadott cukortól mentes piros bogyós lekvárját használtam, de más is megfelelő. Ha nagyon sűrű, 1 kiskanál vízzel keverjük ki és mikróban fél percet melegítsük. Végül szórjuk meg kókuszreszelékkel.

Másik alkalommal kis méretű tepsiben sütöttem, úgy is nagyon jó lett!

160 oC sütőben 20-25 perc alatt megsül.

26814999_423491598087716_1206272998472045201_n.jpg

Jó étvégyat!

Ha tetszett a recept, kövess facebookon is!

Instagram oldal: joannaskitchen_blog

 

A bejegyzés trackback címe:

https://joannaskitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2613604807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása