Joanna's Kitchen

Joanna's Kitchen

Fánk Project

2018. október 28. - JohannatheLawyer

Néhány héttel ezelőtt a barátomnak vásároltam egy ismert csokoládémárka jelzésével ellátott fánkot. Megkérdeztem milyen volt, amire azt a választ kaptam, hogy „ez már majdnem süti, amiből azt szeretem, amit Te sütsz.” Szóval még el is szégyelltem magam, hogy bátorkodtam majdnem süteménynek minősülő terméket vásárolni, készen. Így eldöntöttem, hogy itthon is előállítom a mázas, krémes, díszített amerikai típusú fánkot. Már régen szerettem volna egyébként is sütni ilyet, de az ismert körülmények miatt elkerülhetetlenné vált.

p1120368.JPG

Némi kutatás után találtam egy nagyon jó alapreceptet - amit kisebb módosításokkal - már kétszer megsütöttem és mind a két alkalommal hibátlan lett a végeredmény. A fánk könnyű, jól lehet vele dolgozni és az a jó benne, hogy mivel egy éjjen át pihen a hűtőben, másnap fél óra munkával készen van a friss fánk. Én nem készítettem el hozzá a mázat, mivel azt túl soknak gondoltam már hozzá. 

Alaprecept: Pioneer Woman's Glazed Donuts (Forrás: https://www.blessthismessplease.com/pioneer-womans-glazed-donuts/)

A recept a következő:

A fánktésztához

1 csésze (1 cup) = 250 ml

1 és 1/8 csésze teljes tej

1/4-1/2 csésze cukor (én inkább fél bögrét használok, mert az édes fánkot szeretjük)

1 friss élesztő (42 gramm) vagy ennek megfelelő szárított élesztő

2 db enyhén felvert egész tojás

1 kocka vaj (100 gramm)

4 csésze finomliszt, átszitálva

1/2 teáskanál só

1 mokkáskanál vanília őrlemény (kb. fél rúd vanília)

reszelt citrom- és narancshéj ízlés szerint (szárítottból fél-fél mokkáskanál)

A sütéshez

1 l növényi olaj (én repcét használtam)

Díszítéshez

1-1 tábla fehér és tejcsokoládé

2 evőkanál vaj

cukorkák, kókuszreszelék ízlés szerint

A fánk tésztáját legalább 8 órán át, de lehetőleg 1 éjjen át pihentessük a hűtőben.

Tipp: én nagy kelesztő tálba rakom, mert „kikel” a kisebb méretű edényekből.

A fánk tésztáját a robotgép dagasztókarjaival dolgozzuk össze.

1. A tészta összeállítása

A kelesztő tálba öntjük a langyos tejet, belekeverjük a cukrot és az élesztőt. 5-10 percen át hagyjuk futni, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat, a tojásokat és az egyéb ízesítőket (vanília, citrom- és narancshéj). Az átszitált liszthez keverjük a sót, majd apránként, folyamatos keverés közben hozzáadjuk a tojásos-élesztős keverékhez a lisztet. 5 percen át dagasztjuk, majd letakarva a hűtőbe tesszük.

2. A tészta pihentetése és szaggatása

A tészta pihentetése után lisztezett pultra borítjuk a szépen megkelt tésztát. Laza mozdulatokkal átgyúrjuk, majd kinyújtjuk. Ízlés szerint, kb. 1 cm-es vastagságra. Két pogácsaszaggató segítségével elkészítjük a nagy méretű, középen lyukas formát, majd letakarva, szobahőmérsékleten 1 órán át pihentetjük.

3. Sütés

A sütést úgy végezzük, mint a magyar receptnél. Bőséges zsiradékban/olajban sütjük, az első 40 másodpercben fedő alatt, alacsony lángon, hogy ne égjen meg. Oldalanként 1,5-2 perc alatt megsül. Rácsra helyezzük hűlni.

4. Díszítés

A díszítéshez a csokoládét kockára törtjük és egy-egy evőkanál vajjal, mikróban (alacsony fokozaton, többször ellenőrizve), megolvasztjuk. A fánkokat bevonjuk a csokival és ízlés szerint díszítjük. Akinek túlzás a csokoládé bevonat, fahéjas porcukorban is meghempergetheti a kész fánkokat.

Nálunk nagy sikert aratott a kész fánk. Egyszerűen elkészíthető, az alaptészta 10 perc munkával, a sütés 30 perc, maximum. Szerintem igazi családbarát recept, hiszen az elkészült fánkokat a kicsik is kedvük szerint díszíthetik.

p1120374.JPG

*Megjegyzés: az általam sütött fánkok nagyobbak és magasabbak lettek, mint mintaként szolgáló eredeti receptben. Ennek oka valószínűleg az, hogy több élesztőt rakok bele és nagyon jó minőségű liszttel sütök, ami így jobban kel. De így is szépen átsül, úgyhogy nem kell megijedni, ha jó "magyaros", hatalmas fánkok lesznek. Ha kisebbet szeretnénk, nyújtsuk egész vékonyra a tésztát.

Jó étvágyat!

Ha tetszett a recept, kövess facebookon is!

Instagram oldal: joannaskitchen_blog

A bejegyzés trackback címe:

https://joannaskitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr814328943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 14:00:56

kar igy elbaszni a fankot, ami amugy egy jo kaja

kulonben kolaba martogatni egyszerubb, ha mar

steery 2018.10.29. 15:21:26

Csoki helyett lehet puding krémeket is használni, díszítésnek mehet rá a színes tortadíszítő cukorka dara. Szerintem fontos, hogy a fánk ne legyen lyukas, csak mélyedés legyen a közepén, mert abba lehet tenni evéskor a lekvárt.

Viszlát és kösz a halakat 2018.10.30. 07:11:30

Ez egy mezei szalagos fánk leontve ezzelazzal.

JohannatheLawyer 2018.11.01. 13:00:39

@Halál kamionja mindenkit elgázol: köszönöm a kedves hozzászólást :D
Még jó, hogy az étel ízlés kérdése :)

JohannatheLawyer 2018.11.01. 13:02:15

@steery: igen, klasszikusan én is úgy szoktam készíteni a fánkot, hogy nem lyukas, csak mélyedés van rajta :)

JohannatheLawyer 2018.11.01. 13:03:47

@Viszlát és kösz a halakat: igazából tényleg nincsen nagy különbség az egyes receptek között, de szerintem ezt egyszerűbb elkészíteni. Például amikor reggel kezdem begyúrni a kelt tésztát, azzal elszöszölök egész nap, de ezt elég este bedobni a hűtőbe. :)
süti beállítások módosítása